Sehr geehrte Damen und Herren,
Annesley Black: still listening II (2021)
für Singstimme mit Banjo, Ensemble und turntables
Sergej Newski: Alles (2008)
für Sprecher und Ensemble
Alan Hilario: sie kann nicht sprechen (2022, UA)*
für nicht obligates Ensemble und Musiknotationssoftware
Lawrence Dunn: Set of four (2017)
für Violine, 2 Keyboards, Percussion, Cello, Zuspiel
Jakob Diehl – Sprecher
Annesley Black – Stimme/Banjo
Malte Ubenauf – Dramaturgie
Sara Kittelmann - Kostüme
ensemble mosaik
Rebecca Lenton – Flöte, Simon Strasser – Oboe, Christian Vogel – Klarinette, Martin Losert – Saxophon, Matthias Jann, Posaune - Roland Neffe – Schlagzeug, Ernst Surberg – Klavier/Keyboard, Chatschatur Kanajan – Violine, Karen Lorenz – Viola, Mathis Mayr – Cello, Niklas Seidl – Cello, Arne Vierck – Klangregie, Enno Poppe – Leitung/Keyboard
about still listening II
This piece is a reflection upon the lively Athabaskan Fiddling tradition that is shared between many cultures in northern Canada, Nunavut and Alaska. This style of fiddling was brought to these regions around 1840 by traders in the Hudson Bay Company of French Canadian and Scottish descent (especially the Orkney Islands). Eventually these Northern communities adopted fiddling techniques, with dance tunes traceable back to France and Great Britain and also their own variations, dances and songs. The tradition is still thriving, with regular festivals.
In still listening II the medial representations of this musical culture, often captured by musical anthropologists of European descent, are “scratched” by turntablist (Ernst Surburg)- mixed with previous versions of this piece, while an ensemble of classically trained European musicians interpret a distorted adaptation of or misinterpretation - intercultural tension re-lived on the stage.
The creation of this piece stems from a desire to explore my own emotional relationship to this history and tension and, as the Gwich’in say, Ch’oodhadhohch’eii — to listen.
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Vermutungen über die Zukunft für zwei Spieler (2017)
Annesley Black : Smooche de la Rooche II – Variations on a theme by Hazel Meyer (2007)
Niklas Seidl : talgwaren & Absterben (2003)
Noriko Kawakami :hier und dort (2003)
Carola Bauckholt : Hirn & Ei (2010/11)
Elnaz Seyedi : Trillerpfeifen - Fragments - die Musik für den Deutschen Pavillon bei der 58. Internationalen Kunstausstellung La Biennale di Venezia (2019)
ENSEMBLE DEHIO
Yoahiki Matsuura
Ramón Gardella
Rie Watanabe
Kyusoung Jeong
Pablo Garretón Klangregie
Gefördert durch : Stadt Köln, Kunststiftung NRW
Programm
Any distinction between singing, speaking, stuttering and animalistic roaring is nullified just as musical genre boundaries blur. To create this strange musical entity, the artists* have opted for an interdisciplinary, collaborative process that allows for spontaneity and individuality within fixed elements. Kinky Muppet's songs, for example, perform migratory movements. They reappear in the quartet's arrangements, they also become disembodied, as it were, and sound like a false feed from an interplanetary chat, a hymn to invoke the last "bearded mushroom," the protester who treats himself to a completely analogue pilsner.
DEUTSCH
In einer seltsamen Umgebung, imaginiert von der Künstlerin Katrin Plavčak, treffen drei Rockmusiker:innen mit dadaistischen Tendenzen auf vier Musiker:innen der Neuen Musik – als Holzfäller:innen mit analogen und digitalen Instrumenten.
In dieser bizarren Landschaft wird die Gruppe mit Figuren aus Plavčaks phantastischer Welt konfrontiert: humorvolle Cyborg-Wolpertinger – halb Mensch, halb Tier, halb Maschine, wie der für das Militär entwickelte Roboter-Hund Jack the Dog, oder Roger T. Guitar, die halbakustische Gitarre.
Eine Wolke, die per Anhalter fahren will, bärtige Pilze oder der Chor der Jolly Dentists, die das Geschehen mit ihren Kommentaren stören. Selbstverständlich darf auch Alexa als Partnerersatz nicht fehlen oder eine A.I., die ihre kreative Ader entdeckt.
Die Elektroperette Digital Blood entwirft eine durchdigitalisierte, transhumane Welt mit fantastischen Prototypen, die ihr humanes Erbe nicht einfach abstreifen können und wollen.
KINKY MUPPET (A)
Katrin Plavčak - E-Gitarre & Stimme
Nicholas Hoffman - E-Bass & Stimme
Oliver Stotz - Schlagzeug
THE NUBES (D)
Carola Schaal - Klarinette & Stimme
Paul Hübner - Trompete, Stimme & Live-Electronics
Stephen Menotti - Posaune, Stimme & Live- Electronics
Annesley Black - Synthesizer, Stimme & Live- Electronics
Sabine Marte - Lichtregie & Choreographie
Farhad Ilaghi Hosseini - Klangregie
https://www.artist-wiesbaden.de/konzerte/2022-10-14_panakustika3_annesley-black/
Publishers: http://www.editionjulianeklein.de/black
youtube: https://www.youtube.com/channel/UCjwNKprlXfrxojcDgJrvHZQ
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