Dienstag, 21. Februar 2023

FWD - radiant flux [ERRANT SOUND]



 
We warmly welcome you to the next exhibition at Errant Sound, opening on February 23rd at 6 pm!
 
The Sound Art-exhibition "radiant flux" presents three works by Janine Eisenächer, Verena Lercher and Gerriet K. Sharma that make tangible the material-sonic microstructures and transformations of different kinds of frozen water.
 
Opening: Thursday, 23.02.2023, 6 pm
Exhibition: Friday to Sunday, 24.02. - 26.02., 5 to 8 pm 
Thursday to Saturday, 02.03. - 04.03., 5 to 8 pm

The sculptural multichannel-sound composition "melt" (2009) by Gerriet K. Sharma uses the process of melting, changing from solid to liquid, as a paradigm for its overall form and the state of concentrated listening. The whole sonic material was developed from a single track of recorded melting ice.
https://www.gksh.net/
 
In Verena Lercher's audiovisual sonic sculpture "dIAlogues" (2023) an artificial voice is processed live through slowly melting ice. Microscopic constellations between voice and space arise that are live-recorded and played back through headphones. The audience observes an audiovisual process of transformation that blurrs clichés of the real and virtual on different timelines.
https://www.verenalercher.com/
 
With "MOVING through/with SOUND Pt. 2 Skiing" (2023), Janine Eisenächer continues her cycle on the acoustic and auditory interdependencies between one's own bodily movement/ locomotion, the perception of the environment and their miking/ recording. In the 4-channel sound installation she condenses the manifold sounds of snow and skiing, which were recorded with a Zoom recorder fixed to her leg, to a 'sonic relationscape'.
http://janine-eisenaecher.de/
more about radiant flux
 
 
DE

Eröffnung: Donnerstag, 23.02.2023, 18 Uhr
Ausstellung: Freitag bis Sonntag, 24. bis 26.02., 17 bis 20 Uhr 
Donnerstag bis Samstag, 02. bis 04.03., 17 bis 20 Uhr

Die Klangkunst-Ausstellung "radiant flux" präsentiert drei Arbeiten von Janine Eisenächer, Verena Lercher und Gerriet K. Sharma, die materiell-klangliche Mikrostrukturen und Transformationen verschiedener Arten gefrorenen Wassers erfahrbar machen.

Die skulpturale 6-Kanal Raum-Klangkomposition "melt" (2009) von Gerriet K. Sharma wurde ausschließlich aus einer Aufnahme auftauenden Eises komponiert. Dabei diente der Prozess des Schmelzens, der Übergang von fest zu flüssig, als Klammer für klangliche Mikrostrukturen und deren skulpturale Übertragung auf den Raum.
https://www.gksh.net/
 
In Verena Lerchers audiovisueller Raum-Klangskulptur "dIAlogues" (2023) wird eine künstliche Stimme durch langsam schmelzendes Eis live übertragen und aufgenommen. Dabei entstehen mikroskopische Konstellationen zwischen Stimme und Raum, die über Kopfhörer hörbar gemacht werden. Das Publikum beobachtet einen audiovisuellen Transformationsprozess, der Klischees von Realem und Virtuellem auf verschiedenen Zeitebenen verschwimmen lässt.
https://www.verenalercher.com/

Mit "MOVING through/with SOUND Pt. 2 Skiing" (2023) setzt Janine Eisenächer ihren Zyklus zu den akustischen und auditiven Wechselwirkungen zwischen der eigenen Körper- und Fortbewegung, der Umweltwahrnehmung und deren Mikrofonierung/ Aufnahme fort. In der 4-Kanal-Klanginstallation verdichtet sie die mit einem an ihrem Bein befestigten Zoom Recorder aufgenommen vielfältigen Schneegeräusche und Skifahrbewegungen zu einer 'sonic relationscape'.
http://janine-eisenaecher.de/
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